(Filem) Bollywood di Rumah | Miss Durian Runtuh

Nov 12, 2010

(Filem) Bollywood di Rumah

Salam,
Cuti yang selama ini telah diambil dengan penuh bermakna. Aku banyak tengok tv, dan antaranya cerita Bollywood..Hooohooo..Best.Filem pertama yang aku rase best tengok adalah Mistress Of Spices. Mula-mula tengok kat TV2, sekali ada juga tayang kat Astro Citra, tengok lagi.Lakonan Aishwarya Rai. Best, Aish cantik sangat-sangat. Serius,filem ni best, tiada lagu, hanya 2 jam tayangan, romantik dan jalan cerita menarik.
Mistress of Spices (2005) merupakan filem dari Paul Mayeda Berges. Ia diadaptasikan menerusi novel The Mistress of Spices (Chitra Banerjee Divakaruni). Filem ini dibintangi oleh pelakon terkenal Bollywood, Aishwarya Rai dan digandingkan dengan pelakon dari Amerika Dylan McDermott.
Tilo merupakan seorang pendatang dari India, dan seorang penjaga kedai yang juga dikenali sebagai Penjaga Rempah ("Mistress of Spices"). Beliau berkebolehan meramal masa depan dan dapat berkomunikasi dengan rampah-ratus di dalam kedainya untuk mengetahu apakah yang diinginkan oleh pelanggannya. Hidup beliau berubah apabila beliau jatuh cinta dengan seorang lelaki Amerika, Doug. Bermula dari situlah pelbagai masalah timbul kerana beliau telah melanggar peraturan sebagai penjaga rempah. Sumber : Wikipedia
Filem kedua, aku tengok petang tadi, filem lawak kat Astro B4U. Best!! Lawak, kisah hidup orang India yang senang ditindas, kisah orang India yang tidak berpelajaran tapi nasib baik ada Mahadev (watak utama) yang satu-satunya yang pandai menulis kat kampung die, Sajjanpur. Ohw, tajuk filem ni Welcome To Sajjanpur.
Mahadev (Shreyas Talpade) is an unemployed graduate with a Bachelor of Arts from Satna college, who is forced to make a living writing letters for the uneducated people of his village. His real ambition is to become a novel writer. Through his humble occupation, Mahadev has the potential to impact numerous lives. The movie is a satirical, but warm-hearted portrait of life in rural India. Sumber : Wikipedia
Kesimpulan : Aku suka filem Bollywood yang ringan, keseksian yg minimum, yang lawak, ada elemen romantik, ada elemen untuk aku berfikir pasal kehidupan. :)

4 Flowers:

nabilah_2908 said... Reply Comment

sy pun tgk gak cite Mistress of spices tu...best kan..lan sikit dr cite hindi yg biasa... ;)

Ayu Zan said... Reply Comment

mistress of spice..
xpnh tgok..
ehehe