Isu Blog Aku Rosak - Header Jadi Blur, Blogger Kecikkan, Kemudian Expandkan! | Miss Durian Runtuh

Jan 22, 2011

Isu Blog Aku Rosak - Header Jadi Blur, Blogger Kecikkan, Kemudian Expandkan!

Ni la yang aku cuba sampaikan, header jadi blur & mengecil, padahal header asal adalah besar iaitu 900x400pixel. Bila upload, blogger kecikkan jadi 400x133pixel, kemudian pergi expandkan jadi 760pixel. Mau pecah la gambar dia kan.

 Aku pon buat bende yang sama, upload dan reupload header yang semua nya saiz asal adalah 900x300pixel.

 Aku pon buat bende yang sama, amik url dari Picasa album, tapi link broken, not valid. Why ahh?

Upload dalam Photobucket belum try lagi. Nanti aku try. Memang ni masalah blogger, napa la kite yang kene susah payah cari jalan kan. (Dah try, menjadi!)

 Betul, semua nya elok je 2 hari lepas. Same thing happen to me. Sejak semalam jadi macam ni -_-"

 Ni belum try, ni antara langkah-langkah yang pemblogger bagi tunjuk ajar.

 Ni soalan aku, aku tak tau nak explain kan dia, rupanya betul la telahan aku, BLUR!

 Ni blog YummyLolly yang cerita pasal problem ni.

Kan aku cakap blog aku rosak, ingatkan aku yang salah main-main coding, tapi memang masalah Blogger sebab ramai yang hantar report kat blogger site bahawa header atau banner mereka jadi BLUR. Macam blog aku. Wah, isu memang tak boleh blah. Pada korang, jangan menggatal nak tukar header baru dalam 1 2 minggu ni atau tak payah tukar header langsung, nanti jadi macam aku. Sebabnya kebanyakan blogger yang kena semua berpunca dari nak tukar header lama ke header baru. Aku ingatkan aku sorang je yg report, rupanya ramai lagi blogger2 luar negara sana yang hantar report & pertanyaan macam aku.
Kalau ada pape masalah, dan rase tak tau nak rujuk sapa, just terus tanya & report pada Blogger site. Walaupon mungkin lambat nak reply, tapi mesti ada blogger-blogger lain yang hadapi masalah sama & ada cara nak selesaikan :) Pegi SINI.

Update : Upload sahaja ke Photobucket, kemudian, bila nak masukkan sebagai header, copy Direct Link dia dan paste.
Update : Cara nak perbetul header blog yang jadi blur atau kata lain header blog blur, boleh refer SINI.





22 Flowers:

niesz said... Reply Comment

than for d info yer,,xmau tukar header da..takut la..

mknace unlimited said... Reply Comment

:) :) :)
sabo..
saya tak la pulak kena.. pelik jugak tu
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

Amalina said... Reply Comment

blog2 terpilih jer kot kene. expecially yg ske tukar2 header ni..mybe dier da limit kot utk tkr dlm sebulan. ko da terlebih limit.ahahahhahahahahahhahahahahahhahahaahahahhaha

Anonymous said... Reply Comment

ni terlebih advance....

♛ Kerani Sekolah ♛ said... Reply Comment

@Mknace

hee..nasib je la..sebab nak tukar header nye pasal kan

♛ Kerani Sekolah ♛ said... Reply Comment

@~amalina~

jahat melinnnnnnnn!!!!hahahaahahahha..
aku spesel la melin, ko mane tau..

syafiq.net said... Reply Comment

LOL. rupanya masalah dari google/blogger sendiri.

Pieka said... Reply Comment

naseb lah dapat cari solusi ! tak apa, yg rosak tu akan di betol kan..dan dlm proses mencari yg betol tu mesti kita akan byk belajar kan? :))

F_H said... Reply Comment

nak buat header aku pelukn 1 bln nak siap....

intan said... Reply Comment

YESSAAA MENJADIII!!
thx tuan bloggggg!!!
terima kasih banyak banyak!!!

-ini comment dalam nada over excited-

♛ Kerani Sekolah ♛ said... Reply Comment

@LinE PuTih LiNe HiTaM

buat ringkas2 je la weh..kalo ko dok lukis2 memg la..aku pon leh sampai setahun macam tu..hee

♛ Kerani Sekolah ♛ said... Reply Comment

@intan

same awak..heheeh...tolong sesama blogger

Cik Ina Do Do Cheng said... Reply Comment

header nazirah special sikit tak . makcik tak pandai nak buat canggih cam tu.belum expert.

intan said... Reply Comment

awk..
saya kredit blog awk kat entry latest saya nnt ye ;)