Ragam Perempuan | The Nazirah Mktr

Feb 20, 2011

Ragam Perempuan

Assalamualaikum. Sihat kah korang hari ni? Haritu buat entri pasal lelaki. Harini nak buat entri pasal perempuan. Ye, aku sebagai perempuan pon, ada jugak ragam perempuan lain dan juga perangai aku sendiri yang aku tak suka. Dan aku pon sedaya upaya nak hindari perangai buruk itu.

1. Perempuan depan baik, belakang &^%$#*&
Okey, maksud aku, dia ni kalau depan kite baik la sgt kan. Cakap lemah lembut, pijak semut pon tak mati. Tapi belakang kite, ish2, teruk rupanya. Kalau yg tak molek tu, depan kita ni, jaga adab, belakang kita rupenya macam tu. Lagi satu, kes-kes isteri yang derhaka curang belakang laki. Kesian kat laki die =,=.

2. Mulut rasa nak taruh cabai
Ni mulut kuang hajau, kalao dapat ni, meh aku sumbat ngn cabai. Kononnya kau la yang paling baik, cakap manis, tapi rupanya ko naya aku ye. Eh, bukan aku, ni dialog je. Kononnya yang ko tgh puji, tapi hakikatnya ko tengah memerli. Eh, aku pon mulut kurang asam kadang-kadang. Minta Maaf ye kawan-kawan.


3. Suka melaga-laga
Ni batu api, kalo tgk kawan die gaduh, die pon tumpang.Tapi bukan nak tolong baikkan hubungan, tapi mengapi-api. Ni kategori, kalao terkena batang hidung sendiri, baru tau langit tinggi rendah.

4.Perempuan seksi.
HAHA. Isu sensitif ni, sebab aku pon seksi. :[ okey, seksi dari sudut pandangan aku, seksi melampau. Pakai seluar, tapi lipat seluar sampai lutut lepas tu pakai tudung =,=. Aku bersaksi kawan-kawan aku pernah tgk kat KFC, KFC mana dirahsiakan. Ehh, Naz, bukan ko pon seksi ke. Ye lar, kan aku dah cakap awal2, entri ni ada gak perangai aku =,=.


5. Kikis duit.
Ni kes kalau ada pakwe kaya atau sugardaddy atau pakwe die sayang gile kat dia. So, amik kesempatan adalah agenda utama. Kesian laki tu, sampai habis duit PTPTN dia ko sebat. Kalau berjanji nak ganti balik, takpe la, ni kikis. Kalao laki tu nak bagi hadiah seikhlas hati, takpe la kan. HE HE. Bukan takat kikis duit laki, tapi kikis duit kawan perempuan pon ada. Ada la orang cerita kat aku. Kesian.

6. Malas
Ni kategori aku. Malas la nak explain lebih, aku dah terasa hati sendiri ni. Aku malas. Tapi kalau aku rajin tu, jgn cite la. Malas mandi, malas makan. Macam-macam malas. Ada tak ubat malas? Tapi kalau dah teruk sgt, memg diri sendiri pon menyampah.


7.Perempuan kurus cakap badan dia gemok
Bukan aku tak suka. Aku suka tengok perempuan kurus slim sebab aku pon teringin ke arah itu. Tapi kadang-kadang bile tengok perempuan kurus ni, aku kesian gak, memg dah kurus, ramai laki terkejar-kejar, tapi die tetap gak cakap "aku dah gemok, aku kena diet ni, tak mau makan nasik 8 bulan". Aku rasa sedih la, sebab aku yg berat **kg ni, tetap gak makan hari2. Patutnya perkara ni harus songsang. Nasib baik kawan-kawan aku jenis kuat makan. Tetap jaga badan dan diet, tapi tetap juga makan. Baru sihat kan. Jgn jadi cam aku, makan makan makan je.

8. Muka masam
Ni kalau bab-bab pegi kedai makan, ada makcik ke kakak ke adik ke, muka kelat la sgt. Nak makan pon boleh tercekik tengok. Jangan masam-masam mek, awak tu wanita gadis, jom senyum macam dunia ni korang yg punya.


9. Cerewet
Cerewet bab makan, nak makan sedap2 je, nak beli baju, nak cantik2 je tapi murah, nak kekasih tapi nak hensem je, eh, kan dah mengata diri sendiri. Jangan cerewet sebab kadang-kadang semua tu datang dengan sendiri.

p/s : Just a random point of view of mine, just myself.



20 Flowers:

lionteen said... Reply Comment

haha. itu lah hakikatnye seorg pmpuan. hehe

fAiRy PrInCesS said... Reply Comment

hahahaha.. no 4 tu lawak. mangsa fesyen. aku tengah bayangkan pompuan tu camne

sizuka[Izzati] said... Reply Comment

hahaha.aku ada jumpe laki mulut macam longkang, geng pmpuan point nombor 2.

nabilah_2908 said... Reply Comment

setuju point no 7 .

tak bersyukur..nak kurus macam mana lagi pun enth la... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
AUTOMATIK PING BLOG

Kcaiyah D. said... Reply Comment

salam.. i awarded you in my blog. pls chk it out.
http://www.hijabified.net/2011/02/awarded.html

bunga said... Reply Comment

setiap perangai berlainan..haha..bunga suka pont 7 tu..ahhaa.

niesz said... Reply Comment

xsuke bile ade pompuan yg da tau die kurus, tp ckp gemuk..lepas tu tnye bnyk kali.."gemuk x?", lempang laju2 kang..haha..tension ngn org yg mcm ni..

tomato said... Reply Comment

haha ! lumrah hidup..pelik dgn pompuan yg dah kurus tapi cakap depa gemok g..kalau depa gemok , dah ceq ni hape? gemok triple ke? huhu

shAzwAni sAmAn said... Reply Comment

naz..terasa lama pulak ko xupdate blog..grrr..

❤NazirahMoktar❤ said... Reply Comment

@lionteen

hahah..tu la die..kritik diri sendiri sebenarnye..huhuhu

❤NazirahMoktar❤ said... Reply Comment

@fAiRy PrInCesS

kami pon pelik..bukan nya pkai shawl ke, free hair ke, tpi pkai tudung betul

❤NazirahMoktar❤ said... Reply Comment

@nabilah_2908

tak tau la kak..kdg2 rase lawak pon ada bila depa cakap depa gemok

❤NazirahMoktar❤ said... Reply Comment

@bunga

betul.kite pon ada perangai buruk, tpi still cube kawal

❤NazirahMoktar❤ said... Reply Comment

@niesz

hahah..tau takpe..jom lempang sama2..anaroxia kot depa ni..huhu..tpi tak suak la kurus sgt, biar kurus yg 45-55kg.. :)

❤NazirahMoktar❤ said... Reply Comment

@tomato

hqhah..tau takpe...ingt kite suke ke dgr depa cakap gitu..takpe la.asalkan depa sehat kan..hehe..

p/s : kite ni gemoksia