Saya Seorang Kawan | Miss Durian Runtuh

Jul 27, 2011

Saya Seorang Kawan

Assalamualaikum. Hai semua :) Sihat tak? Esok last day berpraktikal. Dah la tak sediakan apa-apa hadiah untuk En Bahar & En Matzin, tak plan jamuan pon. Tak bungkus gula-gula pon, tak balut hadiah pon, tak beli cenderamata pon. Okey, fine. Teruk kan. Datang tangan kosong, habis pon tangan kosong. Takpa-takpa, ada lagi hari jumaat. Okey, tajuk memang nak jiwang je kan. 


Saya seorang kawan. Kawan ni means teman korang dalam hidup. Bukan family, bukan kekasih. Tapi kawan. Hubungan dia lain bila mana ko boleh rasa seronok, marah, jeles dan macam-macam perasaan dalam masa yang sama, tapi tetap kawan. Susah kan nak menjaga seorang kawan inikan pulak beratus kawan. Okey, aku ni jenis kawan yang :

Takkan call saja-saja sebab nak sembang.
Jarang nak berchatting/bermesej.
Jarang nak ajak keluar jalan-jalan.
Akan diam bila tak berjumpa means macam cuti semester.

Wah, nampak tak betapa tak bersosial nya Nazirah.Ramai kawan-kawan sekolah aku yang hubungan kawan di Facebook saja. Takda nak calling2,nak jumpa2, nak gather2. Nasib baik kebanyakan kawan-kawan aku ada jugak ajak keluar & call. Nampak x, hubungan tu hanya lah sebelah pihak sahaja. :\ Sebab tu bila balik cuti semester,aku duduk rumah je, macam takda kawan. Sebab diri sendiri pon tak mencari kawan. Asyik mengharap kawan yang cari kita.

So, kepada kawan aku yang bakal tak berjumpa lagi iaitu kawan UMT terutama kawan baik (anda tahu siapa anda), minta maaf awal-awal kalau aku tak call, tak jumpa, tak chat tanya kabar. :\ Tapi kalau nak keluar jumpa-jumpa, sila ajak. Kalau ada rezeki,aku akan usahakan untuk jumpa. Kepada Suhaidah, aku la contoh kawan macam yang ko penah cerita dulu, jenis yang tak call, terus diam je bile dah habis sekolah.

Satu je, walaupun aku tak call,tak chat,tak ajak korang keluar & susah nak jumpa, aku tetap akan ingat kawan-kawan aku dari sekolah rendah,sekolah menengah,matrik & universiti. Sebab kawan-kawan ini lah yang pernah gembirakan hati aku suatu masa dulu :")

Nazirah, sila lah sedar diri.Hidup tak seronok kalau seorang.

10 Flowers:

shAzwAni sAmAn said... Reply Comment

ala..aku nk jugak kaco ko naz..hahahaha...

filzahtismail said... Reply Comment

hehe, taw2. sudah sedia maklum ko jenis camni. kte pelik kalo aku chat ngan ko nk tnye2 kabo.hahah. mst tataw nk tnye ape, mmg mcm peliks. keh3

tp oke je. insyaAllah sme still mcm dlu. kui3 :D

Nik Syafiq said... Reply Comment

xpe naz, kite jumpa lg,hahaha

Amalina said... Reply Comment

naz..nanti aku ajak kau keluar tau!

Meck said... Reply Comment

standard la bila kapel lupa kwn. bgsla ko x mcm tu..

♛ Kerani Sekolah ♛ said... Reply Comment

@shAzwAni sAmAn

kaco la kaco..hihi..shaz,kalo nak jalan ajak aku ehh :)

♛ Kerani Sekolah ♛ said... Reply Comment

@filzahtismail

tu la.rasa pelik gak kan.hihi.takpe.kalo tibe2 tringt tu, aku call la tnye kabar.tak call pon sms ke..hihi

friends forever bebeh! <3

♛ Kerani Sekolah ♛ said... Reply Comment

@Meck

hahahah..ye la.kdg2 kalo asik berkapel je tak kemana pon.bek ada kawan ramai2