Hutang | The Nazirah Mktr

Jun 24, 2011

Hutang


Semua orang pernah berhutang. Sapa kata tak pernah memang tipu. Sedangkan waktu sekolah dulu pon pernah pinjam kawan 10sen sebab nak beli keropok.Tak kan la orang dewasa macam kita-kita ni tak pernah kan. Bagi aku, kalau kita mampu, baik lah bayar secepatnya. Kadang-kadang kawan kita ni baik, jenis tak kisah, tapi kita pon jangan ambil kesempatan. Melainkan kita pon tengah sesak nak pakai duit, boleh dipertimbangkan dengan pihak satu lagi. Lagi satu, kalau membeli barang, jangan liat nak bayar.

p/s : Kalau saya ada hutang pape, bagitau la. Mungkin korang segan nak mintak. Kadang-kadang sifat manusia ni selalu je lupa. Seram bab duit sebab kalau orang tak halalkan,macam mana tu.

Sumber doa : SolihinZubir

7 Flowers:

cik_zetty said... Reply Comment

kawan berhutang sampai sekarang tak bayar-bayar sampaikan nak minta hutang pun dah rasa macam segan, tebal muka huhu T_T

❤NazirahMoktar❤ said... Reply Comment

@shAzwAni sAmAn

shaz, hutang budi bawak aku jalan2 naik kete..heheh >.<

❤NazirahMoktar❤ said... Reply Comment

@cik_zetty

betul2..kt pon bab duit ni, memg segan jgk..tpi kalo dgn kawan rapat, mintak je.,tpi mintak cara baik la, jgn sampai die tersentak pulak kan..hee

filzahtismail said... Reply Comment

nas, ko utang aku 2.30 x byau lg!! haha

❤NazirahMoktar❤ said... Reply Comment

@filzahtismail

hahahha..rm2.30..hahah..nnti jumpe aku bayar..bgitau ingtkan aku weh..huhu