Reben Sweet Memikat Hati | Miss Durian Runtuh

Sep 29, 2010

Reben Sweet Memikat Hati

Salam you all,
Harini nak bercerita sedikit pasal reben. Reben adalah satu gulung kain lembut atau plastik yang panjang dan tidak berapa lebar yang suatu ketika dahulu banyak digunakan untuk mengikat-ikat hantaran tunang dan perkahwinan. Kalau di ingat semula zaman budak-budak, tengok abang-abang kawin, semua reben-reben waktu tu memang tak comel, tak kawaii langsung dan hanya ada 1 warna. Tak merah, putih, tak pink, hijau. Macam takda variasi saja. Tapi hari ini kita boleh tgk banyak reben-reben pelbagai bentuk, warna, dan corak. Malah, aku boleh tgk la, byk sangat budak perempuan menggayakan reben ni samada di cekak atau di tudung. Kan menarik tertarik tu. Dan kalau aku ada semangkuk reben seperti di bawah ni, hari-hari pegi kelas, aku nak pakai reben ni dengan tudung bawal no. 1 aku. Bukan ape, sebab aku tak pakai shawl, so apa kata kita pon berkreatif dengan tudung bawal no. 1 beserta reben kawaii!

Woohh, tgk Iylia nih, memang cun meletop la pakai reben comel kan. Ni antara gadis-gadis yang menggayakan reben. Kalau kena dengan gaya, memang cantik kawaii sume ade lah!


Tengok reben buatan JajaKrat ni, mula-mula tengok terus suka & very kawaii! I love the color, pattern and also the girlish style. Kalau pakai mesti macam Hello Kitty kan. ;)
Tengok reben ini, cepat tengok! Ada button love, lady bug, polka dot kawaii dan banyak aksesori yang JajaKraf letak. Memang kreatif!.
Dan satu sahaja nak cakap;
"Bahawasanya saya, Nazirah Moktar, sangat kagum dengan orang yg kreatif,tidak kira dalam bidang seni lukisan mahupon kraf tangan. Kerana bakat itu hanya pada 1 in a million.And yes, JajaKraf adalah salah satunya!"
Dan pengumuman! JajaKraf dengan murah hati nak bagi 3 pemenang bertuah 10 keping reben kawaii! dan RM50 voucer untuk dibelanjakan di Tamu JajaKraf. Oleh itu, korang boleh la cuba nasib dengan hanya promote kan JajaKraf di blog,email atau Facebook.Click!
Jom terjah : JajaKraf & Tamu JajaKraf

6 Flowers:

Unknown said... Reply Comment

comeynya pakai reben camtu kat tudung tapi..oh mesti kalau akak pakai mendapat komen tajam dari en suami hehe

kami sempoi je

♛ Kerani Sekolah ♛ said... Reply Comment

@Adlina Husaini hihi..takpe kak, ikut kate laki lagi penting! ;)