Template Percuma - Carribean Blue | Miss Durian Runtuh

Mar 5, 2011

Template Percuma - Carribean Blue

Assalamualaikum. Hai korang semua. Harini aku baik hati nak bagi template percuma. Cewah, padahal template Picture Window yang Blogger provide, cuma aku telah ubah macam template aku sekarang ni. Disebabkan ramai yang dok tanya kenapa header aku boleh bersambung dengan body content blog, kenapa picture window aku tak transparent, kenapa bila dorang buat, tak menjadi header bersambung, aku pon dah naik pening sebab aku bukan 24 jam dok mengadap blog ni. Banyak perkara penting aku nak siapkan. So, setelah aku fikir-fikir, baik aku bagi je template ni kat korang. Lagipon template ni Blogger yang punya. Bukan hakcipta aku pon, cuma di'edit' sikit-sikit oleh aku. Kalau korang nak pakai, boleh la ubah-ubah mana yang patut. Yang background title post dan sidebar semua korang boleh ubah sendiri. Even blockqoute pon korang ubah la. Baik tak aku. Sebabnya kadang-kadang aku tak terlayan pertanyaan dan amarah blogger lain terhadap aku sebab dorang nye header bersambung tak menjadi. So, meh aku bagi template aku. Blockqoute, headings, backToTop, semua aku dah provide Yang PENTING, jangan taruh border untuk main background okey, nanti tak lawa.


Ni nama nye template Carribean Blue.
Untuk copy code, lihat dan preview, sila CLICK SINI.
Width/lebar main body adalah 1000px dan lebar sidebar adalah 300px. Boleh diedit menggunakan template designer, korang boleh adjust lebar di situ okey.

Haha, mana yang nak buat header bersambung macam aku, nak Picture Window macam aku, boleh la amik/copypaste template ni dan edit ikut suka hati korang. Terima kasih daun keladi.😍


6 Flowers:

Anis said... Reply Comment

fuyoh lps ni blh wat bisnes! hehe

Ayu Zan said... Reply Comment

bleh adjust kat tmplt dsgner?
wow.best ah.
selalu yg copy2 xleh tukar..

AmirRiezman's said... Reply Comment

lpastu mcm mna.nak copy pegi mna?

Messrs Faridzhuan Firdaus said... Reply Comment

akak link takde untuk download..boleh upload lagi... tukar ke mediafire... senang lagi ok ok ok

Honeybee said... Reply Comment

i like. saya guna, thanks yea..

Nabila Abdul Aziz said... Reply Comment

Saya nak try template awak ni ..terima kasih :)