(Lirik) Haramkah - Melly Goeslow | The Nazirah Mktr

Mar 16, 2011

(Lirik) Haramkah - Melly Goeslow



Haram-haramkah aku
Bila hatiku jatuh cinta
Tuhan pegangi hatiku
Biar aku tak jadi melanggar
Aku cinta pada dirinya
Cinta pada pandang pertama
Sifat manusia ada padaku
Aku bukan Tuhan
*
Haram-haramkah aku
Bila aku terus menantinya
Biar waktu berakhir
Bumi dan langit berantakan
**
Aku tetap ingin dirinya
Tak mungkin aku berdusta
Hanya Tuhan yang bisa jadikan
Yang tak mungkin menjadi mungkin
Reff:
Aku hanya ingin cinta yang halal
Di mata dunia juga akhirat
Biar aku sepi aku hampa aku basi
Tuhan sayang aku
Aku hanya ingin cinta yang halal
Dengan dia tentu atas ijinNya
Ketika cinta bertasbih
Tuhan beri aku cinta
Ku menanti cinta…

Sumber : Lirik Baru


Lagu ni OST Ketika Cinta Bertasbih. Aku suka tengok kisah percintaan dalam filem ni sebab islamik. Takda kapel-kapel, peluk-peluk, maksiat apa semua. Semua jodoh datang dari Allah, dan bagaimana dia tunjuk, kalau kita dah kawin dengan org tu, TAPI kalau memang bukan jodoh kita, memg tetap bukan jodoh kita :)

4 Flowers:

niesz said... Reply Comment

best nye cite ni..ley tgk kat mane yer, kalau kat astro, xdpt lah niesz nk tgk sbb niesz xde astro..huhu..

nabilah_2908 said... Reply Comment

best la lagu ni..1st time dgr...terus g download..huhu.. :)

cerita ni pun..akk belum tgk lagi... :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
SELALU KEKERINGAN IDEA ??

LinE PuTih LiNe HiTaM said... Reply Comment

huu... tak pandai aku tgk cite cinta..
siyes.. huuhu

Cik Ina minat Do do Cheng said... Reply Comment

first time makcik tahu cerita ni.nanti nak dengarlah. kekadang cerita-cerita cinta yang lebih kepada islamik ni sedap sikit nak tengok.