+from TAIPING with love+ | The Nazirah Mktr

May 23, 2009

+from TAIPING with love+

Hari ni,pagi2 lagi makcik da kejut bgn tido..
Makcik:Lah,bgn!nak pegi Taiping..
Nazirah:(dalam mamai2 lagi)..buat pe nak pegi Taiping?
Makcik:Pegi jalan2 ler..Mane tau kot terus pegi Penang..hihi..
So,kite pon dalm keadaan masih mamai2 lagi,bgn dgn penuh semangt..
Ye lar,asyik dok rumah jer..Tak berkembang otak ku..
Lepas dah mandi2,bersiap2 lawa2..hihi..Kami pon berangkat ler..Nazirah,Abah,Makcik..
Kiteorg pegi Taiping ikut jalan Chemor...dekat lar jugk..dalm pukul 10.30am,sampe Kuala Sepetang..tempat tuh sgt damai..kampung katekan.
Abah pon memberhentikan kete,beliau nak makan Mee Banjir Udang kat Kedai Mak Teh..
Kedai tu agk popular la dgo citenyer..
Takpe lar,asalkan kenyang..Ye lar,sebelum berangkat tdi,sempat capai sebijik karipap jer..
Kite pon bertnye makcik nape name nye Mee Banjir,makcik pon jawab sebab tempt tu selalu banjir..
Emm,terpk sejenak..ade pulak macam tuh...
Kami mengorder Ketiuw Udang 2,Mee Udang 1..Harge tu satu RM10..Boleh byngkan tak udang nye byk maner..
Rupenye satu hidangan tu ade 10 ekor udang laut yg besar..Sampe ke otak udang tu rasenye..byk sgt..
Lepas tuh,incik abah membawa pegi ke Kuala Gula..Cadang nak tgk burung sambil naik bot,sekali tempt tuh tgh renovate..
Whaaat!!!!
Agk panas jugk waktu tuh..Tapi tak pe..Teruskan jugk perjalanan..
Then kami pegi Taiping..
Pegi Taman Tasik & Muzium Taiping yg juge tgh renovate..Ape ke hal lar sume tempat kite pegi tgh renovate ni....
Emm..pelik3..
Pastu,jalan2 sekitar Taiping lagi,siap beli kain pasang baju kurung lagi,minum2 lagi..blablabla..
Bile nak balik singgah di Changkat Jering,makan sate pulak,perut daging ayam 30 cucuk..memg keje hari ni makan & jalan jer..
Sebagai cenderemata,kami membeli lemang & ketupat untuk bekalan makn mlm ni....
The end nye,dalm pukul 5.30pm tdi pulang jugk ke sarang kami..eh,ape Nazirah ni..pulang jugk kami ke rumah kami..
Ish3,penat3..tpi best dpt makan3..Nazirah pk makan jer pon..Semoga nanti ade lagi sape2 membawa Nazirah jaln3,makan3,shopping3 & lain3 lagi...

Barrinha MaynaBaby


p/s:Tiada gambar sebgai bukti..Sori erk..n__n

2 Flowers:

Luth Textile said... Reply Comment

owh taipingku indah...
waaaaaaaaaa.. rinduu

DuRiAn rUnTuH said... Reply Comment

Luth textile:memg taiping indah!!
hihi..sayang nyer,tak hujan pulak time pegi hari tuh...