Kalau Lapar,Masaklah! | Miss Durian Runtuh

Jul 24, 2021

Kalau Lapar,Masaklah!

Assalamualaikum semua.Selamat hujung minggu. Harini Nazirah masak nasi minyak,ayam masak merah dan jelatah.Cumanya jelatah tu takda nenas,nazirah letak tomato😅.Jadi lah,takat nak makan sorang kan. Sebenarnya,nazirah tak  berapa reti masak. Memasak ni satu benda remeh bagi aku.Nak prepare bahan,nak masak pulak makan masa berejam.Tapi makannya setengah jam setel. Cuma baru-baru ni ada suntikan semangat nak memasak. Baru tau teknik,baru kenal bahan. Nak masak bukan takat campak-campak,tapi cara potong kene betul,teknik kena ada. Macam nak buat eksperimen. Banyak membaca dan tanya orang jugak,lantak pi la umur aku dah 32 pon,buang malu tu tanya kakak,abah,makcik,kawan-kawan.Hehehe.
Sebenarnya banyak gambar masakan aku tangkap,tapi segan je nak share.Last nya gambar tu ke tong sampah juga.Takpe la,bak kata Khairul Aming,"kalau aku sorang memang taklah aku nak masak". Maybe satu hari nanti bila ada orang sudi nak makan,aku rajin lagi nak masak kan. Bye.

0 Flowers: