Azam 2020 | Miss Durian Runtuh

Dec 30, 2019

Azam 2020

Assalamualaikum semua pembaca blog Miss Durian Runtuh (walaupun pembaca tu aku sorang je) heheh. Harini 30/12/2019 , esok sudah di akhir tahun 2019. Lepastu masuk la tahun 2020. 20 tahun. Tahun 2000 aku umur 11 tahun, dan di tahun 2020 aku akan berumur 31 tahun. Dulu-dulu tak pernah bayang pun kereta terbang ke, dunia macam masa depan Doraemon ke, tapi waktu sekolah dulu, aku membayangkan, macam mana kehidupan aku di umur 31 TAHUN (2020)..
Dah kahwin ke aku, dah ada kereta sendiri ke, SPM aku elok ke, aku kerja apa, macam mana rupa aku waktu umur 31 tahun tu. Rasa dah tua sangat, sebab umur pangkal 3. Alhamdulillah, Allah SWT panjangkan usia ku sehingga hari ini, inshallah panjang umur, boleh la masuk tahun 2020 nanti.
Rasa macam takda pencapaian, cuma banyak kegagalan dalam hidup je. Aku tak habis degree, masih belum berkahwin (disebabkan menagih harapan dengan yg satu) dan banyak kurang dari yang baik.
Ya, manusia kena lah sedar diri dan berbaik sangka dengan Allah. Kalau kita tak dapat sesuatu, bukan salah Tuhan, tapi tengok balik apa silap kita. Semoga di tahun 2020, aku berubah ke arah lebih baik. Sampai bila nak hidup macam ni kan.
Sekian, wassalam.

0 Flowers: